Esi noguris meklēt darbu? Simtiem reižu esi pārrakstījis savu rezumē, bet vienalga kaut kas nav pareizi? Gribi izcelties citu vidū?
Mūsu padomi, palīdzēs tev pareizi uzrakstīt rezumē un tikt ievērotam, no darba devēja puses.
Pirmais padoms, lai uzrakstītu labu rezumē: tam ir jābūt uzrakstītam pareiziem vārdiem un tajā ir jābūt daudz faktu.
Mūsdienās, lai iekārtotos jebkurā darbā, ir vajadzīgs rezumē un bieži vien, pēc rezumē aizsūtīšanas viss ir beidzies, tev neviens nezvana, neraksta e – pastā vēstules un uz darba pārrunām – neaicina. Rodas jautājums, kur tad ir problēma, tevī vai tavā uzrakstītajā rezumē?
Pat ja tev ir trūkumi, tieši tāpat, kā jebkuram no mums, tad darba devējs to var uzzināt tikai no tava rezumē, bet ja tas ir uzrakstīts pareizi, tad par tiem, var arī neuzzināt.
Pareizi uzrakstīt rezumē nozīmē, izcelties citu vidū un varbūt to rakstot, nav nemaz tik svarīgi pārbaudīt simtiem reižu katru burtu, līdz sīkumam ievērot katru atstarpi, daudz svarīgāk, ir izcelt informāciju par sevi. Rezumē, tā ir tava seja, kuru darba devējs redz, pirms satikšanās ar tevi, tāpēc tā ir jāsakārto.
Sākam to darīt:
- Izmanto nestandarta vārdus.
Nenosauc savu rezumē galveno daļu, piemēram, “Darba pieredze”, tas neliks darba devējam pievērst tai savu uzmanību. Nosauc konkrēti, piemēram, “Aktīvo pārdošanu pieredze” vai arī “Pieredze darbā ar bērniem”. Tādā veidā, tu uzreiz liksi darba devējam saprast, ka tev ir vajadzīgā darba pieredze un viņam nebūs jārokas pa tavu rezumē, lai ieraudzītu, tev ir tas, kas viņam vajadzīgs, vai nav.
Slikts piemērs: “Darba pieredze”.
Labs piemērs: “Programmētāja darba pieredze”.
Darba pieredzi, kura konkrēti attiecas uz darba meklēšanu, raksti pašā augšā. Tieši tāda pati metode ir laba, ja tu esi strādājis vairākās jomās, tā var izcelt sasniegumus visās jomās.
Visu pārējo vari uzrakstīt apakšā un nosaukt “Papildus pieredze”.
- Norādi konkrētus skaitļus.
Nevajag vienmuļi uzskaitīt visus savus, iepriekšējā darba, pienākumus. Liec uzsvaru uz rezultātiem, vēlams ciparu veidā.
Slikts piemērs: “Potenciālo klientu meklēšana”.
Labs piemērs: “Klientu bāzes papildināšana par 20 cilvēkiem, tirdzniecības apjoma palielināšana par 15%”.
Iepazīstoties ar tādu rezumē, darba devējs uzreiz varēs saprast, ko no tevis var gaidīt.
Atšķirība ir redzama, vai ne? Sliktais piemērs parādīja ar ko tu nodarbojies, bet labais – kādus rezultātus sasniedzi.
- Aizmirsti par pierastajiem izteicieniem!
Sastādot rezumē, nebūtu vēlams rakstīt “ nestandarta domāšanas veids”, “ambiciozs”, “strādāju komandā”, to raksta visi un palasot rezumē, šīs īpašības piemīt visiem.
Rakstot rezumē, labāk pievieno piemērus un paskaidro, kā šīs īpašībās izmanto savā darbā.
Slikts piemērs: “Nestandarta domāšana”.
Labs piemērs: “Vienmēr varu saspringtu situāciju ar klientu, pārvērst jokā”.
- Pieskaries interesēm ārpus darba.
Mēs darbā pavadām tikai ceturto daļu no sava laika. Kāpēc tad, viss tavs rezumē ir veltīts tikai tam? Tas darba devējam var likties aizdomīgi! Pastāsti par savām interesēm arī ārpus darba, tas liks darba devējam saprast, ka tu esi harmoniska, daudzpusēja personība, jo visiem ir vajadzīgi adekvāti un pilnvērtīgi darbinieki, un tas tev būs liels pluss.
Norādi sporta veidus, ar kuriem nodarbojies, tas dos mājienu, ka tu māki strādāt komandā.
Nosauc šo nodaļu – “Interesanti”, un jau pats nodaļas nosaukums izraisīs interesi.
- Pievieno motivācijas vēstuli.
Lai to izdarītu, ir jāzina, kas ir motivācijas vēstule un ir jāmāk pareizi to uzrakstīt.
Motivācijas vēstules jēga – paskaidrot darba devējam, kāpēc tu vēlies šo darbu.
Ko rakstīt? Ja jau galīgi nezini ko rakstīt, tad uzraksti visas kompānijas labās īpašības un kāpēc tu tur gribi strādāt. Labi vārdi, visiem ir patīkami un tas tev radīs vēl vairāk iespēju saņemt šo darbu.