Top 5 vēsturiskas biznesa kļūdas un lēmumi

Vadības kursos mēs mācāmies, ka nav labas vai sliktas stratēģijas, un galu galā vislabākā stratēģija ir tā, kas palīdz sasniegt jūsu mērķus. Bet dažkārt dažas stratēģijas ir mazāk labas nekā citas, vai vismaz nenoved pie veiksmīga rezultāta. Produkti, kas nesasniedz panākumus, pārāk ātri un neapdomīgi pieņemti lēmumi, grandiozas neveiksmes… Lasiet tālāk šo rakstu, lai iepazītos ar nākotni mainošām izvēlēm, kas radīja katastrofālus rezultātus ļoti cienījamiem pasaules līmeņa biznesa spēlētājiem. Lai gan, to iemeslu dēļ varbūt nedaudz mazāk cienījamiem pēc tam.

1. Ford izlaida Ford Edsel (1958)

Edsel projekts un tā inovācijas, lielie automobiļi ar futūristisku aspektu- Henrijs Fords jau 1958. gadā ticēja un pat deva uzņēmumam sava vienīgā dēla vārdu, kurš pirms septiņiem gadiem bija miris no slimības. Pēc diviem gadiem zīmols tomēr bankrotēja dažādu negatīvo faktoru dēļ- slikta apdare, neveiksmīgs ekonomiskais konteksts, patērētāju atbalsta trūkums. Galu galā Fords izšķieda projektā 350 miljonus dolāru, attiecīgi skaitot šodienas inflāciju tie ir aptuveni 2,5 miljardi dolāru, un Edsel vārds kļuva par sinonīmu komerciālai neveiksmei Amerikas Savienotajās Valstīs, kad uzņēmumi nonākot tuvu kraham un tomēr izķepurojoties mēdz teikt: “Mēs gandrīz kļuvām kā Edsel”.

2. Sony Betamax izgāšanās (1975)

Konkurence bija sīva starp diviem konkurējošiem formātiem, kuru mērķis bija demokratizēt mājas videoierakstu. Bet, kad tika plānots izlaist pirmās 2 stundas VHS, Betamax tirgū izlaida vienas stundas lenti. Kādu filmu jūs varat ierakstīt šādā īsā lentē? Neveiksme bija garantēta, un VHS bija vairāk nekā pietiekami daudz iespēju, lai kolonizētu mūsu dzīvojamās istabas uz dažām desmitgadēm bracciale fitness.

3. Ronalds Veins atstāj Apple (1976)

Ronalds finansiāli piedalījās Apple uzņēmuma dibināšanā 1976. gadā. Šauboties par uzņēmuma konkurētspēju, viņš pēc divām nedēļām pārdeva savas akcijas par neticami lielu summu… 800 USD. Šodien Apple kompānijas ir kapitāls 330 miljardi dolāru… Ronalds, ja jūs šo lasāt, pārtraucat par to domāt, mēs visi izdarām kļūdas. Un noliec malā to iPad!

4. Viņi attceica ”Bītliem” (1961)

Maiks Smits un Diks Rovs ir divi talantu mednieki ar labām intuīcijām. 1961. gada decembrī abi bija Liverpūlē, lai izteiktu savu viedokli par nelielu vietējo grupu. Bija skaidrs, ka jaunie garmatainie puiši ir labi, un šie četri zēni tika uzaicināti uz noklausīšanos gadu vēlāk. Pēc 15 dziesmu noklausīšanās, Rovs nebija ieinteresēts- mūzika izklausās pārāk līdzīga kā grupai ”Shadows” un kopumā grupas vairs neesot populāras. Palaista garām iespēja kļūt bagātiem, draugs!

5. Mars noraida parādīšanos filmā ”Citplanētietis” (1982)

Universal sagatavoja jaunu filmu un laipni palūdza saldumu izgatavotāju vai viņi neiebilstu, ja filmā parādītos ”M & M”. “Mūs tas neinteresē” atbildēja Mars vadītāji. Galu galā, saldumi, kas parādījās uz ekrāniem, bija ”Reese’s Pieces”, kurus citplanētietis izmantoja, lai iekļūtu iekšā mājā, tādējādi kļūstot par sabiedrībā plaši pazīstamām “Citplanētieša mīļākajām konfektēm” un attiecīgi tiekot pie lieliem ieņēmumiem elettrostimolatore addominali.

Un jūs, vai atceraties kādu populāru industrijas neveiksmi, ko mēs šeit nepieminējām? Vai jūs domājat, ka jūs būtu pieņēmuši tādus pašus lēmumus kā šie cilvēki viņu kontekstā? Informējiet mūs par to komentāru sadaļā! Lai vai kā, mēs nekad nespējam pareģot nākotni un varbūt tieši tādēļ dzīve ir tik interesanta, jo katra jauna diena nes gan pozitīvus, gan negatīvus pārsteigumus par kuriem mēs nebūtu aizdomājušies iepriekš.